Visie Suslight

Over SUSLIGHT BELUX en Suslight.

Suslight is het handelsmerk van SUSLIGHT BELUX. Na de oprichting in 2014 verkoopt Suslight nu haar producten in Noord en West Europa. Suslight doet dit via haar unieke concept, namelijk door rechtstreeks te verkopen aan de laatste professionele schakel in de keten: de tuinprofessional.

Dankzij deze efficiënte distributie levert Suslight toonaangevende kwaliteit met 5 jaar volledige garantie voor sterk concurrerende prijzen.

Suslight is het handelsmerk van SUSLIGHT BELUX. Na de oprichting in 2014 verkoopt Suslight nu haar producten in Noord en West Europa.

Suslight doet dit via haar unieke concept, namelijk door rechtstreeks te verkopen aan de laatste professionele schakel in de keten: de tuinprofessional.

Dankzij deze efficiënte distributie levert Suslight toonaangevende kwaliteit met 5 jaar volledige garantie voor sterk concurrerende prijzen.

Duurzaamheid is een veel gebruikte term tegenwoordig. Alles wat bijvoorbeeld energie of iets anders bespaart wordt duurzaam genoemd. Een kwalijke ontwikkeling in onze ogen. Duurzaam  ondernemen begint bij het DNA van het bedrijf, daarom laat Suslight haar bedrijfsvoering doorlichten door B-Lab. B-Lab is het assessment instituur van B-corp leider op het gebied van marktonafhankelijke duurzame assessments.

“Als Best for the World Honoree, Environment hebben wij de bevestiging gekregen dat onze visie wereldwijd gezien toonaangevend wordt. Door in de lijst met meest duurzame bedrijven ter wereld gehonoreerd te worden als Best For the World was echt 1 van de hoogtepunten van 2017!”

Suslight directie

B-Corp en B-Lab

B-Corps worden getoetst op sociaal, economische en milieuvriendelijke impact. Onderverdeeld als:

  • Governence
  • Community
  • Environment
  • Customers

B-Lab is het instituut van B-Corp dat op deze metrics een grondige audit uitvoert. De lat ligt extreem hoog omdat B-Lab zich een voorbeeld functie voorhoudt. Dit betekent ook dat stil zitten niet aan de orde is om certifite B-Corp te kunnen blijven.

Het volledige bedrijfs-DNA van Suslight is hiermee geborgen en getoetst. Suslight richt zich op continue duurzame verbetering van haar sociaal, economische en milieuvriendelijke impact.

Andere bekende B-Corps zijn: Fair Phone, Tony Chocolonely en Alfa Accountants

Naast haar vooruitstrevende doelen stelt Suslight 1% van haar jaarlijkse omzet beschikbaar voor goede doelen. Dit doet Suslight via het 1% for the Planet platform. Op deze manier is zeker dat het geld bij juiste organisaties terechtkomt!


Grote en geslaagde duurzame initiatieven van 2017

  • Elektrificatie van transport, +-90% geschiet elektrisch – Diepgaande implementatie van gerecyceerde materialen, 70% van de behuizingen is van gerecycled aluminium. Hiermee wordt 95% energie bespaart t.o.v. virgin aluminium. – Dankzij kritische herziening van het assemblage proces besteedt Suslight nu een deel van de werkzaamheden uit aan sociale werkvoorzieners. Hiermee verhoogt Suslight haar lokale betrokkenheid en ondersteund het de lokale gemeenschap.

Wat kenmerkt Suslight nog meer?

  1. Suslight heeft geen medewerkers, alleen mede-eigenaren. Het bedrijf is volledig in handen van haar medewerkers.
  2. Diepgaande ketenintegratie zorgt voor betere samenwerking, hogere kwaliteit en een duurzamere onderneming.
  3. Designed for dis-assembly, voor een minimale ecologische voetafdruk.
  4. Doneert 1% van haar jaarlijkse omzet middels het 1% for the Planet platform.
  5. Inclusiviteit: hoofdelijk in 2017 evenveel vrouwelijke als mannelijke aandeelhouders.
Schuiven naar boven